El Programa d’Afiliació de l’Agència Catalana de Turisme és una de les línies estratègiques de l’Agència Catalana de Turisme, que té com a objectiu establir noves vies de col•laboració, alineades amb les tendències de mercat i amb una major orientació a la demanda.
1. SERVEIS QUE OFEREIX L’AGÈNCIA CATALANA DE TURISME
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ofereix aquest Programa de Treball a les empreses i entitats de la indústria turística catalana o relacionada amb l’activitat turística, amb l’objectiu principal de donar suport a la comercialització i promoció dels seus Afiliats tant en l’àmbit nacional com internacional, fomentar una major vinculació de les empreses catalanes amb l’Agència Catalana de Turisme, facilitar l’accés a la informació tècnica i crear, entre tots, una organització forta capaç de defensar els interessos de l’economia del turisme del país amb habilitat i èxit.
Aquest Programa d’Afiliació és condició indispensable i obligatòria per a accedir als altres programes de treball específics: Programa de Marques, Programa de Segells i Catalunya Convention Bureau (CCB).
Tant els Programes de Marques com de Segells tenen per objecte promocionar i donar suport en la comercialització d’agrupacions d’oferta turística homogènia comercialitzable i orientada a un públic concret. En el cas dels Programes de Segells, a més, les empreses adherides hauran d’acomplir uns criteris específics concrets supervisats per l’ACT.
El Programa del CCB té per objecte promocionar Catalunya com a destinació de reunions, incentius i esdeveniments i actuar com a plataforma que ajudi a la internacionalització de les empreses especialitzades en aquest segment de mercat, essent un referent per al sector.
2. OBJECTE
L’objecte d’aquest document és formalitzar la incorporació d’empreses al Programa d’Afiliació a l’ACT. Aquesta condició s’adquirirà quan es comprovi l’acompliment dels requisits i s’hagi procedit al pagament de la quota corresponent.
3. TIPOLOGIA D'AFILIATS
-
Tipologia A:
- Empreses i entitats privades
- Entitats de promoció turística (ajuntaments, consorcis, patronats locals)
-
Tipologia B:
- Col•laboradors institucionals (departaments i altres institucions de la Generalitat)
- Universitats
4. REQUISITS AFILIATS
-
Ser una empresa/entitat dedicada a l’activitat turística o relacionada amb l’activitat turística.
-
Estar legalment constituïts i, si s’escau, estar degudament registrat al Registre d’Empreses i Entitats Turístiques de la Generalitat de Catalunya.
-
Estar al corrent de les obligacions comptables, fiscals i administratives.
-
Estar al corrent de pagament amb l’Agència Catalana de Turisme.
-
Tenir contractades les assegurances corresponents a l’activitat que desenvolupa l’empresa o entitat i de responsabilitat civil vigents durant la relació.
-
No haver estat donat de baixa del Programa d’Afiliació de l’ACT per resolució del contracte per la causa establerta a l’apartat 6.g) d’aquest document durant el darrer any.
-
En el cas d’establiments de turisme rural, estar degudament certificat segons el sistema de categorització dels establiments de turisme rural catalans basat en espigues.
Aquests requisits podran ser revisats i actualitzats. En aquest cas, l’ACT comunicarà per escrit a les empreses que es trobin afiliades els nous requisits i se’ls concedirà un termini per a que puguin adequar la seva situació al compliment d’aquests requisits.
5. DRETS DELS AFILIATS
-
Exclusivitat d’accés a Programes de Treball de l’ACT: Marques, Segells i CCB, abonant la quota corresponent a cadascun d’ells.
-
Visibilitat (online/offline):
- Presència als webs www.catalunya.com i act.gencat.cat.
-
Utilització del distintiu d’Afiliació a l’ACT. Les condicions d’ús d’aquesta marca són les següents:
- Haurà d’ajustar-se a les normes d’aplicació del manual d’identificació visual de la marca, que està disponible a la web de l’Agència Catalana de Turisme.
- La llicència d’ús sobre la marca serà de manera no exclusiva.
- No es podrà cedir, transmetre, arrendar o disposar de la marca, ni compartir-la amb tercers, excepte expressa autorització per escrit de l’Agència Catalana de Turisme.
- L’Agència Catalana de Turisme no assumeix en front de tercers, cap responsabilitat per les activitats que desenvolupi el cessionari, ni per l’ utilització que faci de la marca.
- Podrà utilitzar la marca únicament per finalitats promocionals del seu producte vinculat a la marca i que en cap cas podrà malmetre la imatge institucional de Catalunya. Per a qualsevol ús o mitja diferent, haurà de demanar expressament autorització a l’Agència Catalana de Turisme.
- Directori d'Afiliats.
-
Acompanyament i suport a la comercialització*:
- Fires genèriques.
- Wokshops genèrics.
*Els Afiliats a l’ACT tindran un descompte del 10% sobre el preu de participació a les fires i workshops genèrics organitzats per l’ACT. També gaudiran d’una prioritat d’inscripció 2 (els Adherits a programes específics, ja sigui un Programa de Marques i/o Segells, tindran prioritat d’inscripció 1, els Afiliats a l’ACT tindran prioritat 2).
-
Formació i millora de la competitivitat*:
- Jornades de formació generals.
*50% de descompte en un màxim de 2 formacions genèriques anuals.
-
Informació i intel·ligència de mercat:
- Document sobre mercats emissors de turisme.
-
Comunicació interna i participació:
- Assemblea General d’Afiliats.
6. OBLIGACIONS DELS AFILIATS
-
Pagament de la quota anual en funció de la tipologia:
-
Tipologia A:
- 200€ de quota anual (IVA inclòs).
- Únicament per a destinacions (municipis o agrupacions de municipis) i les seves empreses, que es vulguin adherir posteriorment als segells de la línia de producte de turisme familiar:
- La destinació: abonarà 200€ (IVA inclòs) d’Afiliació, i, a més, 100€ de la quota d’Afiliació de les empreses d’aquella destinació que s’adhereixin als segells de la línia de producte de turisme familiar.
- Únicament en el cas de les empreses que es vulguin adherir posteriorment a la marca Barcelona Medical Destination (BMD): la quota d’Afiliació queda inclosa a la quota de la marca BMD.
- Les empreses:
- D’una destinació que s’adhereixi als segells de la línia de producte de turisme familiar, abonaran 100€ de la quota d’Afiliació.
- Que no s’ubiquen en destinacions certificades a la línia de producte de turisme familiar, abonaran 200€ (IVA inclòs) de quota d’Afiliació.
-
Tipologia B:
-
Facilitar informació periòdicament per tal que l’ACT estigui al corrent de les novetats de l’empresa/entitat.
-
Notificar a l’ACT els canvis en la titularitat de l’empresa i/o interlocutor de contacte.
-
L’Afiliat haurà de subministrar la informació i el material gràfic necessari per definir el contingut, tant textual com d’imatge, en els diferents canals i suports exclusius de promoció. (L’espai destinat a l’oferta de l’empresa quedarà supeditat als criteris i disseny fixats per l’ACT).
-
Utilitzar / inserir el distintiu d’Afiliat en els canals i suports de promoció.
-
Presència destacada de la destinació turística Catalunya. L’Afiliat haurà de vetllar pel bon posicionament de Catalunya ens els seus canals i suports de promoció.
- Promoure un model turístic de qualitat d’acord amb el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya i el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya.
7. FORMA DE PAGAMENT
Aquesta quantitat es satisfarà en un sol pagament a trenta dies. S’efectuarà mitjançant domiciliació bancària que el signatari autoritza en concepte de quota d’Afiliació a l’Agència Catalana de Turisme d’acord amb les condicions.
8. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
D’acord amb l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, l’ACT informa a l’empresa/entitat Afiliada que les seves dades seran incorporades als fitxers denominats “Base de dades de clients i proveïdors” i “Base de dades del sector turístic”, els quals són titularitat de l’ACT, amb la finalitat d’utilitzar-les, respectivament, per la relació comercial, facturació i pagament, gestió de les obligacions comptables i fiscals derivades de les transaccions econòmiques, d’una banda, i per rebre informació i publicitat de la nostra entitat i d’altres relacionades amb la promoció turística de Catalunya, de l’altre. Per tant, dóna el seu consentiment perquè les seves dades siguin tractades per l’ACT i siguin transferides als seus centres de promoció turística ubicats a França, Bèlgica, Brasil, Regne Unit, Finlàndia, Itàlia, Alemanya, Rússia, Xina, Singapur i EEUU, alguns d’ells amb un nivell no adequat de protecció, amb la finalitat de comunicar-se amb el sector turístic nacional i internacional per dur a terme la promoció turística de Catalunya. Per exercir els teus drets d’accés, rectificació, supressió i portabilitat, limitació i/o oposició al tractament pots adreçar-te a l'Agència Catalana de Turisme, situada a Barcelona- 08008, Passeig de Gràcia, 105- 3a planta; o escriure a la següent adreça: lopd.act@gencat.cat.
Per obtenir més informació sobre el tractament teves de les dades personals pots consultar la nostra Política de Privacitat.
9. DURADA
L’efectivitat d’aquesta afiliació s’estendrà des del dia de la validació de l’acompliment dels requisits d’afiliats i del pagament de la quota fins el 31 de desembre de l’any d’Afiliació. Aquesta Afiliació es prorrogarà de manera automàtica per períodes d’un any natural. En el cas de no voler prorrogar l’Afiliació s’haurà de notificar amb un preavís de dos mesos abans de la finalització de l’any natural.
10. CAUSES DE RESOLUCIÓ
-
Incompliment dels requisits d’Afiliació.
-
Falsejar les dades referides a les declaracions responsables.
-
Incompliment de les obligacions dels Afiliats i, en especial, l’ impagament de la quota de participació. (Si en el termini de trenta dies naturals des de que es genera l’obligació de pagament de la quota corresponent no s’ha efectuat el pagament d’aquesta, es donarà de baixa aquesta empresa/entitat, que implicarà la pèrdua dels seus drets i avantatges).
-
Baixa unilateral: si l’empresa/entitat vol donar-se de baixa ho haurà de fer, de forma expressa, fent constar la seva voluntat de desistir, sense que hi hagi opció a la devolució de la quota. La baixa només serà vàlida si la sol•licita el representant legal de l’empresa/entitat i si s’envia per escrit (via correu electrònic o postal).
En qualsevol dels casos anteriors, no hi haurà l’opció a la devolució de la quota.
En cas de discrepàncies entre les parts, l’interpretació serà en la llengua del contracte, que és el català. Les parts se sotmeten a la jurisdicció ordinària essent competents els Jutjats del Civil de Barcelona.